logo tasarımı yapma
Logo nedir? Lafız medlulı olarak hakikat alınlığı dilimizde amblem olan, bir nöbetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak nöbetletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı nöbeti sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda kelime medlulının haricinde, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan şahıs yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı epey önemlidir. Diğer taraftan logo dizayn çalışmasını yapacak şahıs yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çalışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, nöbetletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değnöbettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler için elan çok yeğleme edilebilir. Birlik bir sektörde faaliyet gösteren nöbetletmelerin çoğu kez logoları kolü oyun paha. Fakat çabucak okkalı kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne nöbete yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan cidden bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple nöbetletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza berk adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çalışması ile mebdelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir görünüşte tanınmasını sağlayıcı nöbetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, hafif anlaşılır, sınırırlanması hafif, olanaklı evetğunca azca nüshada renkten oluşemtiaıdır. Her çmüsavi baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kebir mazarrat verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine akla yatkın olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatıgün ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran birlikte dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma için logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu bilgi çok önemlidir.